15 feb. 2012

En tur till downtown

Vart en liten tur in till det trendiga området där det finns ett flertal universitet, dock inte det som jag ska studera i.
På jakt efter bland annat ett simkort med någon slags "fri" surf och utforska området.
Språkbarriären gjorde sig påmind ett flertal gånger, skulle kunna ha ett smidigare samtal med en vanlig svensk mellanstadie elev än de som jag stötte på idag. Fortsätter det så här så återvänder jag snarare med försämrade språkkunskaper, de får ju lixom bah ta och anpassa sig till alla turister, jag och de två andra icke koreanerna som jag såg under de 6 timmarna som jag var ute.
Andra saker som är annorlunda här att det inte är ovanligt att folk bär munskydd av typ läkare under en operation, busschaffisar som kör ryckigare än vad jag skulle kunna göra om jag ens försökte, rusningdrycker med en halt på 20-40 % etanol är billigare än läsk och vatten.
Det finns dvd-rum som man kan hyra en stund om en pojke och flicka vill ha ensamtid med varandra eller ett tv-spelsrum för killar som vill leka nördar. Fatta vad kul att sitta spela COD en hel dag.

Mandu, går att beställa sånna med olika innehåll som kött eller grönsaker. Gott, serverad fort och prisvärt med tanke på att det gick på 15 kr.
Utforskade matavdelningen i ett lite finare varuhus, det ni ser är sjögräs av olika slag.
Föll inte riktigt min smak, om jag vart tvungen att välja så skulle det vara den med vinäger för sjögräs med tofu.

Torkad bläckfisk är fint

Färsk bläckfisk är än mer fin.
Fanns en hel del massa läckerheter och märkliga grönsaker och döda djur, men det är ju fett pinigt att lixom bah leka turist i en mataffär.

Matrast nr två, huvudrätter vart en skål med ris, serverad med fläskkött ovanpå som har stekts med en slags rödchilipepparsås, man skulle tydligen röra runt innan man åt.

Som bäddat att åka fel på.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar