23 feb. 2012

Tick-tack

11 dagar tills man står där i skolan med vattenkammat hår, nyputsade skor och kläder köpta just för detta tillfälle, som man har längtat. Med nio raka veckor utan föreläsningar, så känner man bara längtan att få chansen att studera igen och bli smart. Inte så konstigt heller då det nästan är ett helt sommarlov mitt i vintern.
Våren har definitivt slagit till under den lilla tiden som jag satt i karantän i mitt rum, studsade runt i stan endast med en tunn t-shorta under jackan, mysigt.
Slog till på ett par converse, då de har mer human prissättning på de här. Såg även ett par riktigt härliga sneakers i samma varuhus, som det fattige student som man är så vart man tvungen att avstå ifrån ett köp då snittpriset ett par F.P var 5 st converse. Knasigt. Kirrade också nytt nr 01031460554, busring till mig så får ni betala taxan tihi.
Kvinnor, såssar och folk som följer "Sex and the city" köper latte macchiatos, för oss andra finns det riktigt skit.

Vart lite sugen på ett par fina fiskar som dessa kockar förberett och lagt ut på det "rullande" bandet, fick det avstå då middag väntade på mig hemma och byxorna som ska sitta bra på mig under sommaren sitter förtillfället ohälsosamt tight på mig.


Man skulle kunna tro att de visar upp sina maträtter för alla dumma turister som frågar
- Vött is this för food? Såg dock bara två personer i varuhuset som stack ut som annorlunda. Gott såg det ut i alla fall och mobilkameran visar inte direkt deras bästa sida.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar